הלוואות למוגבלים שוק שחור

מה זה אומר לקחת הלוואה מהשוק השחור?

המושג הלוואות למוגבלים שוק שחור מוכר לאנשים רבים, גם כאלה שאינם זקוקים לסכום כסף גדול ומיידי שהבנק לא מוכן לתת להם. רבים מכירים גם סיפורים שסופם מר הכרוכים באיומים ועלולים להוביל לצעדים דרסטיים שגם בני משפחת הלווה לא יחמיצו. מעטים האנשים שמבינים כיצד אנשים שדרשו להם סכום כסף שאין בידם מתחילים להתעסק בגורמים מפוקפקים.

למה אנשים לא הולכים לבנק?

בדרך כלל אדם שזקוק להלוואה הולך לבנק. מצד שני, לא כל אחד יקבל את מה שהוא רוצה. הסיבה לכך היא שאנשים המבקשים הלוואה חייבים לספק בטחונות כספיים או ממשיים, שלא תמיד עומדים לרשותם. הריבית אמנם נמוכה, אך יחד עם זאת, גם הקשיים העומדים בפני המבקש גבוהים. סיבה נוספת היא הגבלה על חשבון בנק שיכולה להיות עקב אי עמידה בהתחייבויות ישנות יותר.

הלוואות למוגבלים שוק שחור

הלוואה בשוק השחור הוא סיכון מיותר

הגבלות על החשבון, חומרת ההתחייבות והצורך במתן ערבויות, יחד עם התהליך האיטי של קבלת הלוואה, מרחיקים את הפונים מהבנק. מצד שני, מלווים בשוק השחור כמעט תמיד לא דורשים ערבויות או בטחונות וגם מאיצים את התהליך בצורה ניכרת. קבלת כסף ללא קושי – מלבד הצורך להציג תלוש משכורת ומסגרת אשראי – לא אומר הלווה שנושם טרחה בעתיד. הריבית על הלוואות למוגבלים שוק שחור יכולה להיות כפולה מהריבית בבנק, דבר שאינו חוקי לפי חוק הלוואות חוץ בנקאיות. חוסר היכולת להחזיר את הכסף והריבית המפלצתית עלולים לגרור את הלווה למציאות לא נעימה, שהבנק כנראה לא ינקוט לעולם. לכן, מומלץ מאוד שכל מבקשי ההלוואה יפנו לארגונים מוסדיים כמו בנקים ומוסדות חוץ בנקאיים אשר מוכרים על ידי משרד האוצר.

דילוג לתוכן