הלוואות לאמהות חד הוריות

קבלת הלוואות לאמהות חד הוריות

הלוואות הפכו בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד מחייהם של ישראלים רבים וכתוצאה מכך תחום ההלוואות וכמות הארגונים הנותנים הלוואות גדל ועולה וכך גם התחרות בין הארגונים השונים. מתי כדאי לקחת הלוואה ומה מיוחד מבחינת הלוואה לאמהות חד הוריות?

מתי לוקחים הלוואות?

את המצבים הדורשים קבלה של הלוואה ניתן לחלק לשתי קבוצות. הקבוצה הראשונה היא קבוצת ההתחדשות והיא כוללת בתוכה כל פעולה הדורשת סכום כסף (בדרך כלל גדול) לצורך רכישה, שדרוג או שיפוץ של בית, רכב או כל מוצר אחר.

הקבוצה השנייה הינה הקבוצה שמוגדרת כבעלי חוב. הכוונה למי שצריך את הכסף לצורך סגירת חובות או התנהלות יום יומית.

הלוואות לאמהות חד הוריות

הלוואות לאמהות חד הוריות

להיות הורה יחידני בכלל ואם בפרט הינה עבודה קשה ובדרך כלל הקושי הכלכלי מעלה את הצורך בלקיחת הלוואות. כתוצאה מכך הרבה מן ההלוואות אשר יינתנו לאם חד הורית יהיו בתנאים פחות טובים מאלו אשר יינתנו לזוג. הסיבה לכך היא כלכלית בלבד, הבנק או הגוף הפיננסי לוקח סיכון בעת מתן הלוואה. כשמדובר על אם יחידנית בדרך כלל יהיה לה קשה יותר להחזיר את ההלוואה מאשר לזוג ששני בני הזוג עובדים. ולכן הבנק ירצה לקבל ערובה גבוהה יותר בדמוי ריביות גבוהות.

אפשרויות נוספות למי שמסורב בנק

ישנם מקרים בהם אמהות חד הוריות אינן מקבלות הלוואה מהבנק בשל מצב כלכלי שאינו עומד בקנה אחד עם הדרישה של הבנק. במקרים כאלו ישנן מספר אפשרויות אשר יכולות לעזור לאם לקבל את ההלוואה הדרושה לה.

האפשרות הראשונה הינה הלוואה מבני משפחה או חברים, בדרך כלל זו תהיה הלוואה ללא ריבית. אך מנגד, היא יכולה להוביל לאי נעימויות בין הצדדים.

אפשרות נוספת הינה משכנתא לכל מטרה, מדובר בהלוואה בה הערבות הינה דירה הנמצאת בבעלותו של הלווה. ערבות זו מאפשרת להעניק את ההלוואה בריביות נמוכות משמעותית.

אפשרות שלישית הינה הלוואה מגוף חוץ בנקאי שאינו דורש בדיקות רקע עמוקות. הלוואות למוגבלים בבנק אלו ניתנות בדרך כלל הקלות רבה יותר, אך הן גם ניתנות בריביות גבוהות יותר.

האפשרות האחרונה הינה גמ"ח הלוואה, אשר יכולה להינתן לאם חד הורית הנזקקת להלוואה. מדובר בהלוואה ללא ריבית, דבר המוזיל באופן משמעותי את ההחזרים עליה.

דילוג לתוכן