הלוואה מאנשים פרטיים

קבלת הלוואה מאנשים פרטיים

לעתים רבות בחיים אנו נגיע למצב שנצטרך הלוואה. בין אם הלוואה לצרכי לימודים, לחופשה, לסגירת המינוס, לרכישת רכב ועוד. כאשר נצטרך הלוואה הגוף הראשון שלבטח נלך אליו יהיה לרוב הבנק שלנו. במידה וזה לא ירצה לאשר לנו הלוואה או שהתנאים לא מתאימים לנו נחפש מקור חוץ בנקאי להלוואה או אפילו אנשים פרטיים שיספקו לנו את ההלוואה שאנו צריכים.

מהי הלוואה מאנשים פרטיים ?

הלוואה מאנשים פרטיים יכולה להיות הלוואה חברתית ויכולה להיות הלוואה מבני משפחה או חברים. בדרך כלל לא מומלץ לערב עניינים כלכליים עם בני משפחה/חברים אלא במקרה חירום (כמו למשל אם זקוקים לכסף בדחיפות לטיפול רפואי חס וחלילה). הלוואה חברתית הוא תחום חדש של הלוואות שרוקם עור וגידים בישראל בו אנשים שיש להם כסף מוכנים להציע הלוואות פרטיות לאנשים אחרים הזקוקים לכסף בתנאים פחות נוקשים. למשל כאשר הבנק לא מספק – ייתכן והלוואה חברתית תהיה פתרון נהדר עבורכם.

הלוואה מאנשים פרטיים

האם כדאי לקחת הלוואה זו ואם כן מתי ?

הלוואה מאנשים פרטיים היא האופציה האחרונה שלכם מבחינת הלוואה מכמה סיבות: כאשר מדובר באדם פרטי קרוב אליכם אתם עשויים לקלקל את היחסים בין אם מדובר בחברות או משפחה – כאשר כסף מעורב פה. כאשר מדובר בהלוואות חברתיות אז אומנם לא מדובר באדם שאתם מכירים אולם קשה יותר מנטאלית לקבל הלוואה מאנשים פרטיים שהם לא אנשים שאנו מכירים והם מכירים אותנו מהסיבה הפשוטה שאתם עשויים ליפול על מישהו מפוקפק או בעייתי שכן לא מדובר בגוף פיננסי מוכר וידוע כמו חברת אשראי, חברת ביטוח וכו'. קחו הלוואה זו רק כמוצא אחרון ואם אין לכם אפשרות אחרת ורק אם אתם באמת צריכים את הכסף או שהוא ישמש אתכם להיטיב עם המצב שלכם ויפחית מההוצאות החודשיות שלכם (למשל על ידי סגירת כמה הלוואות קטנות עם הוצאה גבוהה).

מה חשוב לשים לב שמלווים מאנשים פרטיים ?

כפי שחשוב למלווה ללמוד עליכם ואם אפשר לסמוך עליכם ולתת לכם הלוואה, כך חשוב גם לכם לתת מי האדם הפרטי שמעניק לכם את ההלוואה, דרך איזה גוף מסודר הוא עושה את זה ומה יהיו התנאים להלוואה.

דילוג לתוכן